Friday, October 08, 2010

Dream Girl

Bila sebut je tentang wanita tentulah seorang yang patut di protect oleh lelaki sebab wanita ni kan dicipta dari tulang rusuk lelaki, bukan dari kaki untuk dipijak dan bukan dari kepala untuk kita sanjung. Lelaki mane yang tak perlukan wanita. sedang Nabi pun terasa sunyi. itulah fitrah seorang lelaki. sebab tulah, Allah ciptakan manusia berpasang-pasangan. Hadith Nabi; Allah suka benda-benda yang indah sebab Allah indah. Sedari alam roh, kita dah ada perjanjian dengan Allah tentang hidup mati, rezeki, jodoh dsb. Yang hidup mesti mati. Soal rezeki, jodoh pertemuan kena cari sebab dua benda tu takkan datang sendiri. So, setelah sekian lama aku mencari akhirnya aku 'jumpa' sesorang yang aku admire yang name nye aku kena rahsiakan dulu la ye. Hehehe. Firstly, aku suka dia sebab dia pakai tudung, heee. Then, yang lain-lain tu tak perlu la aku details kan ye. Sekarang ni aku akan usaha untuk kenal dengan dia sebab dia study jauh. So, kena la tunggu dia balik dengan penuh kesabaran. hopefully she is the one. Aku ni bukan la alim sangat tapi kalau pasal agama tu aku tau sikit-sikit la. heeee. Memang la cinta kepada Allah & Rasul-Nya kita takkan kecewa yang mana aku masih lagi cinta keduanya sampai akhirat. Tapi, aku kena tunaikan fitrah manusia. hehehehe. Bukan aku desperate ye. So, moga Allah mempermudahkan urusan aku untuk mengenali dia sekiranya dia adalah yang terbaik untuk aku. Ameen..... (to be continued)